luni, iulie 13

acneea, eterna problema

In seara aceasta am fost la masa la Trattoria Roma, in Dorobanti. De la intrare, mi-a atras atentia un cuplu simpatic foc, nu stiu din ce tara veneau, dar ambii vorbeau foarte bine engleza, erau foarte bine imbracati, nici el si nici ea nu erau ostentativi, ci mai degraba eleganti si stilati. Genul cu care cred ca mi-ar fi placut sa fiu prietena. Dar cand m-am uitat cu atentie la ea, am vazut ca avea o acnee cum de multa vreme nu mai vazusem. Ii manca tot obrazul, ca si cum ar fi fost o fata de la tara, nu cineva care povestea cum a inchiriat un apartament in Primaverii. Era imbracata in alb si negru, iar geanta era semnata auriu, pe fata, Marc Jacobs. Cand ma intorceam in stanga, imi sarea imediat in ochi obrazul ei plin de bube rosii si geanta semnata Marc Jacobs. Am vrut sa nu ma mai uit la ea, dar imi sarea in ochi. Era o fata inalta, slaba, auriu bronzata, blonda si machiata discret. Iar sub bujorii obrajilor straluceau perle rosii, purulente, de acnee. M-am uitat de mai multe ori la ea. O data la 10 minute aprindea o tigara, deci era o fumatoare inraita, ceea ce nu poate avea alta consecinta imediata decat inrautartirea situatiei tenului ei. Nu parea genul careia sa nu ii peste cum arata, nu era o gospodina americana care mergea cu copilasii la un Big Mac, repet, era o fata stilata, cu bani si cu geanta Marc Jacobs. Cred ca sunt deja 3 ore TREI! de cand ma gandesc numai la asta: oare cum e posibil ca pe o piele de vaca oarecare semnata Marc Jacobs sa dai atatia bani, iar pe propria ta piele, cu care te trezesti in fiecare dimineata si cu care coabitezi pana la- sa zicem venerabila varsta de 99 de ani, sa nu dai o suma modica? La urma urmei,cat costa un tratament antiacneic? Are cineva vreo explicatie plauzibila pentru asa ceva?

8 comentarii:

Alexa spunea...

Eu nu am o explicatie plauzibila, in cazul in care nu a fost o eruptie spontana. Si eu am avut probleme cu pielea in liceu si putin dupa, in facultate, dar jumatate din buget sau mai mult se indrepta spre tot felul de creme, tratamente cosmetice, mirodermabraziuni si chiar peeling. E o problema care din pacate, iti afecteaza mult self-esteem-ul.

adela sirghie spunea...

citind ce ai scris, Alexa, imi dau seama cat de adevarat este ca prima impresie conteaza.

SoSheSays spunea...

Sa stii ca trist dar adevarat e ca uneori nici un tratament nu da rezultate cu nenorocita de acnee ca sa dispara DE TOT dar sincer in cazul tipei aleia e clar ca se puntea face CEVA si mai ales la banii de care dispune. Adica acneea se poate trata in asa fel incat sa se vindece chiar daca nu in proportie de suta la suta...
Sau poate credea ca eticheta face totul, multi oameni prefera sa dea cum spuneai si tu bani pe lucruri pe care sa ti le vada lumea! Ca asa e la noi.

adela sirghie spunea...

da, asa este, acneea se trateaza greu, uneori ai nevoie de ani buni sa obtii rezultate vizibile, dar in cazul discutat de mine era vorba de o acnee netratata. era clar ca fata nu fusese la dermatolog, pentru ca era bronzata pe fata. cand ai acnee, dermatologul interzice statul la soare sau solarul, deoarece acestea agraveaza problemele pielii.

Andreea spunea...

Puteti sa imi recomandati o crema ,gel ,tonic sa scap de acnee?Nu mai imi suport fata.E mult prea rosie.Si cand o aud pe mama:"tu nu ai nimic,nu mai folosi atatea creme" ma face sa ma enervez mai mult ca nu ma sustine si ma prosteste in fata.

adela sirghie spunea...

Andreea, in ceea ce priveste acneea, lucrurile nu sunt deloc simple. Recomandarea mea ar fi sa mergi la dermatolog si sa tii cont de sfaturile lui. Iti va recomanda creme specifice tenului si varstei tale, poate si un tratament medicamentos.E o adevarata lupta sa scapi de ea: stii cand incepi, nu stii cand termini batalia. O sa iti dai seama curand, unele creme functioneaza, altele nu, pentru ca fiecare perspoana este diferita. Mie mi-au fost foarte bune produsele de la Yves Rocher pentru ten acneic.

Andreea spunea...

Multumesc pentru raspuns ^^

adela sirghie spunea...

Andreea, sa ma tii la curent cu evolutia:)