luni, iulie 6

beauty de vacanta

jurnal de vacanta
(cinci)
englezoaicele si nemtoaicele de care povesteam saptamana trecuta au plecat, vacanta lor s-a terminat. eu mai raman pana miercuri, asa ca pot sa le spionez linistita pe noile venite. alte englezoaice si alte nemtoaice. noile mele vecine sunt la fel de albe ca si mine, dar parca mai rozalii. se vede ca au venit cu o ambitie nemasurata de a se bronza pentru a deveni morena morena precum o veritabila latina. la ora 14 se dau cu creme de protectie si se aseaza in soarele arzator fara nicio mila pentru pielea si sanatatea lor. Sotul uneia este chel si maxima lui precautie este sa isi puna un prosop galben sa nu ii ia foc capul care acum e rosu ca racul. Isi aseaza sezlongul dupa soare si sta, o ora, doua trei, mai face o baie, mai sta o ora la plaja. a doua zi a stat in camera, dar azi a aparut la fel de ambitios sa nu plece fara sa ia cu el tot soarele mediteranei. dupa o saptamana la mallorca, eu sunt o idee mai putin alba decat la venire, cred ca pot fi confundata cu o nou venita fara nicio problema. amalia, prietena mea din Madrid si nasa mea de cununie, are tipul acela de piele tipic espanol, este aurie si dupa o ora de stat la soare se poate considera bronzata. Nici ea nu sta decat foarte putin, imi spune ca este o alerta maxima cu razele UVA, care sunt anul acesta de 10 ori mai puternice si mai periculoase decat nivelul acceptat. Eu aflasem de aceste statistici ingrijoratoare inainte de a veni aici, insa cum in ultimii ani nu am mai facut plaja decat la umbra si foarte foarte putin, nu m-am alarmat prea tare. Insa plajele de aici sunt pline ochi cu familii cu multi copii, toti bronzati si fericiti, care parca nu au auzit si nu cred ca soarele ar putea fi si daunator.

Un comentariu:

Unknown spunea...

Si eu am pielea alba, ca si tine, dar, spre deosebire de tine, ma vreau aurie. Anul trecut m-am bronzat gradat, in primele zile am folosit spf mare, apoi am mai scazut din el. Treaba asta a durat cam o luna si doar prinsesem putina culoare, nicidecum bronz. M-am simtit sanatoasa din acest punct de vedere, chiar daca am avut un fel de accident la picior, nu stiu ce fel am aplicat crema, ca m-am ales cu 3 arsuri rotunde, de vreo 3-4 cm diametru.