miercuri, mai 4

Breaking news: ftalati, parabeni...

Octavian Coifan avertizeaza aici ca marile lanturi de parfumerii din Romania vor avea oferte extrem de generoase si de bine marketate, dar care au, in mod evident si un calcai al lui Achile...
 Explicatia o gasiti pe blogul sau.
Eu ma gandeam de multa vreme ca aici se va ajunge. Vechile ingrediente vor fi inlocuite cu noile ingrediente, considerate mai sigure. La fel se intampla si cu combustibilii eco, pe baza de rapita si evident, se intampla deja, cu  mancarea. Astfel, toate se vor scumpi. Va creste pretul vietii pe motive ecologice. E mult mai usor de acceptat o scumpire galopanta daca pui in fata o cauza considerata nobila si cateva obiective bio-organice.. Dar, dupa cum deja se stie, noile reglementari costa firmele producatoare sume aberante si nu toate vor putea plati pretul cerut. Vor ramane pe piata numai cele care au deja foarte multi bani(pe care i-au facut pe vechile principii, pe care acum le infiereaza)
Ca peste tot, Follow the money, in cazul in care credeti cu tarie doar ca organismele abilitate se straduiesc sa ne ofere o viata mai zen, mancare mai sanatoasa, creme si parfumuri fara chimicale.

7 comentarii:

Bella spunea...

Parerea mea poate parea puerila dar cred ca in timp ne-am fi adaptat la toate chimicalele pe care le acuza ca ar fi nocive si trebuiesc inlocuite cu alte alea. Atata timp cat alimentele vor proveni din culturi stropite cu fel de fel cred ca era mai putin periculos un parfum sau o crema. Sunt curioasa unde vor duce asa zisele lupte pentru sanatate in care eu personal nu cred :)

Ema, Brasov spunea...

Apreciez articolul. Ai pus punctul pe i.
:*

adela sirghie spunea...

In Germania era(vorbesc de saptamana trecuta) un mare scandal legat de combustibilul pe baza de rapita, pentru ca nemtii refuzau sa il cumpere, in ciuda faptului ca e bio. Rationamentul era urmatorul: combustibilul pe baza de rapita se va planta pe campurile unde altadata se cultivau legume si cereale pentru hrana. Asadar, campurile pentru industria alimentara vor fi reduse drastic, vor fi mai putine culturi alimentare, iar mancarea se va scumpi. Adica deja se scumpeste...
Va rog sa ma credeti ca nu am nimic nici cu mancarea bio, nici cu cremele certificate Ecocert, insa in spatele lor exista alte interese. Bani, lacomie, minciuna, whatelse?

mada spunea...

eu nu sunt de acord cu combustibilul pe baza de rapita exact din motivele enumerate de tine Adela...

insa mi-as dori sa se cultive mult mai multe vegetale organic si sa putem alege ce mancam ... eu chiar cred ca numarul tot mai mare de boli canceroase chiar la varste mici e din cauza ca ne hranim prost ...

... cu parabenii nu stiu ce sa zic, daca se poate ii evit insa nu am o fixatie pe tema lor :) ...

din cate vad eu cosmeticele bio si certificate sunt oricum mai ieftine decat produsele de lux si comparabile la pret cu dermato cosmeticele ... deci daca au si efecte bune, mi se par o optiune ok... ( eu nu prea am incercat cosmetice organice, insa de ceva vreme folosesc multe produse homemade nu neaparat organice)

adela sirghie spunea...

@Mada:aceasta tendinta devine globala, iar cremele sunt doar o mica particica din intreg. Efectele se vor vedea in timp, la fel ca si scumpirile.

Vasile spunea...

acum cateva luni scriam aici despre pericolul parabenilor.Despre industria de produse cosmetice:sunt 2 tabere-tabara Unu,producatorii,tabara Doi consumatorii.In tabara Unu cei care Dicteaza sunt oamenii de afaceri care viseaza numai si numai la profituri fabuloase ,suprematie mondiala etc,.Exista si oameni de stiinta,cei care inventeaza- lucreaza dar ,...banul este ochiuldracului.Tabara Doi-consumatorii-sunt cei care il "obliga" pe producator sa faca rabat la multe chestii (calitate,siguranta).De ce ? Ca sa iasa produsul cat mai ieftin.Pentru persoana "mada" o sugestie cititi un manual de anatomia si fiziologia omului si vedeti daca gasiti in anatomie si fiziologie vreo substanta care contine ciclul benzenic.

Pasagera spunea...

Buna Adela,
Am citit articolul la care faci trimitere si am citit si articolul din Le Figaro.
Toata povestea e simpla: s-a votat cu 236 voturi pentru si 222 voturi impotriva. Absolut ridicol. Aceasta lege nu s-a luat pe baza unor date stiintifice ci pe baza unor voturi a unor oameni care habar nu au chimie. Sa nu imi spuneti ca parlamentarii Frantei sunt chimisti sau cercetatori cosmetici pentru ca nu sunt.
In afara de cei 0,1-0,5% concentratie parabeni (sau orice fel de conservanti) pe care ii contine un produs cosmetic mai pot enumera aici lucruri nocive care ar trebui total interzise: aerul din intersectii, apa murdara a Marii Negre, poluarea fabricilor, fructele si legumele pline de hormoni de crestere, radiatiile solare, interesele unor oameni care cu siguranta nu au ca prioritate sanatatea consumatorului.
Apropo, nu am nimic personal cu tine, te rog sa nu intelegi gresit.